I.v.m. de Corona-maatregelen komen sommige activiteiten te vervallen of vinden plaats met minder deelnemers. 

Check svp vooraf met uw therapeut of docent.

EN: BEKIJK HIER ONS ONLINE AANBOD

Noord Straalt is een warm centrum voor gezondheid, spiritualiteit en educatie. Klik hier om maandelijks ons STRALEND MAGAZINE met nieuws, info en voordeeltjes te ontvangen.

Nieuwe haring

Het is 12 juni wanneer ik dit stukje schrijf en het is de dag dat de Hollandse Nieuwe weer overal te koop is.
Ik kan echt genieten van een verse haring met uitjes en zuur, heerlijk! En helemaal fijn dat haring een vette vis is; een goede bron van omega 3 vetten, maar ook van jodium, B vitaminen en vitamine D.
Een super gezonde vis!
Omega 3 vetzuren, waarom?
Omega-3 vetzuren zijn een belangrijke bouwsteen voor de hersencellen, celwanden en het zenuwstelsel. Ons brein bestaat voor maar liefst 60 % uit vet (in gewicht) en daarvan is 15-20 % DHA.
DHA is een basale voedingsstof voor onze hersenen en beïnvloedt grotendeels hoe de hersenen zich ontwikkelen. De snelste hersengroei vindt plaats in de baarmoeder en tijdens de eerste achttien maanden na de geboorte. Vandaar dat voldoende DHA extra belangrijk is tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode.
Maar ook daarna blijft het essentieel. Mensen met een tekort aan DHA kunnen last van cognitieve problemen krijgen en het kan ook depressie in de hand werken.
Als je regelmatig vette vis eet zorg je dat je hersencellen genoeg bouwstoffen hebben om zich te vernieuwen. Naast haring behoren ook zalm, makreel en sardientjes tot de vette vissen. Let bij het kopen van vis dat het duurzame vis is en vermijd zo veel mogelijk kweekvis. Duurzame wild gevangen vis kan je herkennen aan het MSC logo op de verpakking.
En nu ga ik een lekkere een haring scoren bij de viskraam vlakbij Noord Straalt. Wil je meer weten hoe je omega 3 vetzuren binnen krijgt als je geen vis eet en of je wel genoeg goede vetzuren eet? Stuur een mail met een korte vraag naar: info@naturalhealthcoaching.nl