NIEUW bij Noord Straalt: 
COVID Revalidatie
bij restklachten na Corona

> Direct aanmelden <

Noord Straalt is een warm centrum voor gezondheid, spiritualiteit en educatie. Klik hier om maandelijks ons STRALEND MAGAZINE met nieuws, info en voordeeltjes te ontvangen.

Beperkingen vanwege Corona-maatregelen?
Bekijk ons ONLINE AANBOD

Antoinette Aris: laat jij je ook gemakkelijk afleiden en vind je het moeilijk gefocust te blijven?

Je wilt taken van je to-do list afvinken. Bovenaan je lijst staat dat je een blog moet schrijven over voeding.
Je begint enthousiast met het schrijven. Je hoort een mailtje binnenkomen en voor je het weet ben je niet meer met de blog bezig, maar met het beantwoorden van je mail.
Op de achtergrond hoor je dat de wasmachine klaar is. Je loopt naar de wasmachine in de keuken, maar eenmaal aangekomen in de keuken weet je niet meer wat je eigenlijk in de keuken kwam doen. Laat jij je ook makkelijk afleiden en vind je het moeilijk gefocust te blijven?
Bepaalde voeding kan je helpen om je focus scherp te krijgen. Vette vis (zalm, haring, tonijn, sardines). De Omega 3 vetzuren in vette vis hebben beschermende eigenschappen voor zowel onze geestelijke gezondheid als de gezondheid van ons hart.
Ze verminderen ontstekingen en houden ons alert en helpen bij de concentratie.
Ook walnoten en avocado’s en sommige oliën bevatten omega 3.
Cacao: pure chocolade bevat flavonolen. Flavonol verbetert onder andere de bloedstroom, zorgt dat er meer zuurstof bij de hersenen komt en stimuleert je humeur en cognitie. Cacao heeft tevens een kleine hoeveelheid natuurlijke cafeïne.
Koffie: de cafeïne in koffie geeft je een oppepper. Koffie verbetert het geheugen, je humeur, je waakzaamheid, je energie niveau, je reactiesnelheid en je algemene cognitieve functies.
Thee:ook thee bevat cafeïne, maar ook L-theanine. L-theanine is een aminozuur dat de ‘alfa hersengolven’ stimuleert en je kalm maakt, terwijl cafeïne je alertheid, je reactiesnelheid en de korte termijn geheugen stimuleert.
Bessen: donker gepigmenteerd fruit, zoals blauwe bessen, kunnen je concentratie en geheugen tot wel 5 uur lang een boost geven. Dat is allemaal te danken aan antioxidanten die de bloedtoevoer naar de hersenen stimuleren. Een vezelrijke en/of eiwitrijke ontbijt
Laat bewerkte ontbijtjes als cornflakes, bagels en mueslirepen maar liggen. Eet in plaats daarvan iets vezelrijks, zoals havermout of iets met veel proteïne, zoals eieren. Eiwitten helpen namelijk ook bij het creëren van onze neurotransmitters zoals serotonine en dopamine, de hormonen die invloed hebben op onze stemming, heldere geest en ons geheugen.
Benieuwd wat voeding nog meer voor je kan betekenen? Wil je je weerstand vergroten of je energie boosten? Wil je een gezonde leefstijl en een gezond gewicht?
Neem contact met mij op via info@slimmersupport.nl of 0627166542. Word slimmer, vraag support.