NIEUW bij Noord Straalt: 
COVID Revalidatie
bij restklachten na Corona

> Direct aanmelden <

Noord Straalt is een warm centrum voor gezondheid, spiritualiteit en educatie. Klik hier om maandelijks ons STRALEND MAGAZINE met nieuws, info en voordeeltjes te ontvangen.

Beperkingen vanwege Corona-maatregelen?
Bekijk ons ONLINE AANBOD

Kim Vogel: Blue zones

Uit een tien jaar durend onnderzoek is zichtbaar geworden dat mensen die in de Blue Zones leven, bovengemiddeld oud worden.  De Blue Zones ziijn te vinden in: Okinawa (Japan) Sardinië (Italië)  Loma Linda  (Californië) Nicoya (Costa Rica)  en Ikaria (Griekenland.) Alle plekken die bij de Blue Zones horen, bleken overeenkomsten te hebben in het dieet. 
De beste voedingsmiddelen volgens het Blue Zones dieet zijn:
- Bonen (alle soorten)
- Groenten (o.a. spinazie, kool, bieten, venkel)
- Zoete aardappel
- Noten (alle soorten)
- Olijfolie (extra virgine)
- Granen, gerst
- Fruit (alle soorten)
- Groene of kruiden thee
Het Blue Zones-dieet is een levensstijl. Het is een levenslange beslissing om beter te eten voor een langer en vitaler leven. Naast hun dieet hebben de inwoners van de Blue Zones bovendien een aantal andere factoren gemeen. 
- Bewegen; niet in een sportschool maar op het land, wandelen, fietsen en zo min mogelijk de auto gebruiken.
- Een doel hebben; elke bewolkingsgroep noemt het weer anders maar het komt het erop neer dat je een doel hebt in het leven om op te staan.
- Stress- regulatie; ook mensen in deze gebieden ervaren stress maar gaan er anders mee om. Ze hebben een eigen routine om stress te verminderen.
- Wijn;regelmatig een glas rode wijn drinken, niet alles achter elkaar maar genieten van het moment.
-gezelschap; een sociale kring creëren die gezond gedrag ondersteunen.
- Familie; tijd en liefde investeren in kinderen, ouders en andere familieleden is een ander kenmerk van mensen die oud en gelukkig zijn.


Eigenlijk hoeft het dus allemaal niet zo moeilijk te zijn om oud te worden. 
https://www.noordstraalt.nl/orthomoleculaire-therapie-